Kennisbank

In onze kennisbank vind je achtergrond informatie over diverse onderwerpen uit verschillende categorieën. Selecteer een categorie of blader door onze hele kennisbank.


Content Management Systeem

Een website bestaat uit code welke uiteindelijk door verschillende processen leesbaar op het scherm getoond wordt. In de begin dagen van het internet was er een heel team aan specialisten bezig om deze code in te kloppen om een website te bouwen. In de loop der jaren...

Closed source software

De tegenhanger van open source software is closed source software. Daar waar de broncode van open source software vrij toegankelijk is, is de broncode van closed source software dat niet. Closed source wordt vaak in licentie vorm uitgegeven en vaak ben je een...

Click Through Rate

Click Through Rate, afgekort CTR, is een term die in percentages aangeeft hoeveel bezoekers doorverwezen worden. Oftewel hoe vaak wordt er op een link geklikt. De CTR zegt iets over de effectiviteit van een Google Adwords campagne. Hoe hoger de CTR, hoe beter de...

Call to action

Call to action is de aktie die jij als website eigenaar wilt dat jouw bezoekers op je website uitvoeren. Als bezoekers op een webshop komen wil je bijvoorbeeld dat zij een product van je kopen, daarvoor moeten zij op een knop “Plaats in winkelwagen”...

Bounce rate

De bounce rate of in Nederlands weigeringspercentage is het percentage bezoekers dat slechts één pagina op je website bezoekt en binnen een aantal seconden de pagina weer verlaat. Bij Google is de drempel op 15 seconden ingesteld. Komt er een bezoeker op je website en...

Black hat SEO

Google stelt richtlijnen op hoe zij graag zien dat websites ingericht worden. Dit noemen we white hat SEO. De tegenhanger van white hat SEO is black hat SEO. Black hat SEO wil zeggen dat je gebruik maakt van voor Google ongeoorloofde trucs en technieken om hiermee...