Een nieuw jaar, nieuwe kansen om jouw bedrijf te laten groeien met behulp van het internet. De eisen aan een website veranderen voortdurend en wat moet jij doen om jouw website te laten voldoen aan de eisen van deze tijd. Lees in dit artikel de 10 beste tips voor een betere website in 2017.


tips voor een betere website in 2017

1. Optimaliseer je website voor mobiel

Deze tip wordt al sinds 2014 gegeven. Google hecht steeds meer waarde aan mobiele websites. Dit komt omdat het internet verkeer steeds meer opschuift van het traditionele desktop verkeer naar mobiel verkeer. Ook heeft dit zijn weerslag op Google. Mensen zoeken steeds meer op hun mobiel, vandaar dat Google hier steeds meer waarde aan toekent. En ondanks dat dit gegeven bekend mag worden geacht, zijn er nog steeds (veel) websites die niet geschikt zijn voor mobiel.

Is jouw website geschikt voor mobiel? Test het hier.

2. Website snelheid

En als je website geschikt is voor mobiel, dan is het zaak om er voor te zorgen dat bezoekers niet hoeven te wachten totdat jouw website eindelijk op het scherm verschijnt. Een snelle website is hiervoor een must. Punten van aandacht voor een snelle website:

  • Kies een goede hosting provider voor je website. Kies een provider die aandacht aan snelheid besteedt. Vaak geldt hier hoe goedkoper, hoe meer websites op een server, hoe trager de website is.
  • Test de snelheid van je huidige website en kijk welke elementen op je website de snelheid verlagen. Dit kan met tools zoals WebPageTest of met Google’s Page Speed Insights.

Meer informatie over het versnellen van een WordPress website vind je hier.

[easy-tweet tweet=”4 Tips voor een betere website in 2017″ user=”yadiwebsolution” hashtags=”WordPress” url=”http://bit.ly/2iW5sp2″]

3. Kwaliteits content

Content is nog steeds king. Om je te onderscheiden van je concurrentie en om hoger in Google te komen is het zaak om kwalitatief hoogwaardige content op je website te plaatsen. Dus niet van die over geoptimaliseerde SEO teksten die volgestopt zitten met zoekwoorden maar content waar jouw doelgroep echt iets aan heeft.

Hoe zorg je voor hoogwaardige content?

Schrijf langere artikelen

Zogenaamde in-depth artikelen zijn artikelen die zéér uitgebreid op een bepaald onderwerp ingaan. In plaats van de gebruikelijke 500 tot 800 woorden, hebben deze artikelen 2000 tot 5000 worden. De artikelen, mits goed geschreven, doen het goed bij Google omdat Google steeds meer op de kwaliteit let en deze artikelen worden goed gedeeld op Social Media en ontvangen meer back links.

Google rich answers voorbeeld

Beantwoord een vraag

Google is aan het experimenteren met zogenaamde “Rich answers”. Antwoorden op een vraag krijgen extra aandacht in de zoekresultaten zodat bezoekers sneller op de link klikken. Op dit moment maken nog weinig websites gebruiken van deze nieuwe ontwikkeling, dus grijp nu je kans!

Plaats regelmatig nieuwe content op je website

Het belang van regelmatig content plaatsen wordt door veel website eigenaren onderschat maar is van cruciaal belang om hoger in Google te komen. Plaats liever elke 2 weken 1 artikel dan in één keer 4 artikelen op één dag en vervolgens 2 maanden niks meer. Google komt vaker terug op je website en zal je website beter waarderen als er regelmatig nieuwe content op de website staat.

Link content aan elkaar

Links van andere websites zijn belangrijk maar ook links op je eigen website naar pagina’s op je eigen website geven je website extra kracht. Het is een kleine moeite om in elk artikel dat je schrijft een link te plaatsen naar een eerder geschreven pagina. Kijk maar eens op de website van Wikipedia hoe zij dit toepassen.

[easy-tweet tweet=”4 Tips voor een betere website in 2017″ user=”yadiwebsolution” hashtags=”WordPress” url=”http://bit.ly/2iW5sp2″]

4. Zorg voor een beveiligde verbinding

Google heeft al in 2014 het belang van een beveiligde website al benadrukt en aankondigde tevens aan dat dit meegenomen zal worden in het bepalen van de ranking van een website. Op dit moment heeft het nog niet een hele grote invloed op je ranking (naar schatting zo’n 1%) maar dit kan in de toekomst veranderen. Door in 2017 al over te stappen van http naar https kun je je concurrenten op achterstand zetten. En als je een nieuwe website laat maken, kun je dit meteen goed doen door voor https te kiezen.

Deel dit artikel

Deel dit artikel met jouw vrienden!