Wie wil dat nou niet? Je bezoekersaantal verdubbelen meer bezoekers betekent immers meer klanten en dat betekent meer omzet. Is het heel moeilijk om te realiseren? Nou nee. Het vereist 30 dagen inzet en volhouden. Maar de beloning zal dan komen!

meer bezoekers

Waarom wil je eigenlijk meer bezoekers?

Dat kan ik het beste uitleggen aan de hand van een voorbeeld. Stel dat je website nu 50 bezoekers per dag heeft, je verkoopt een product voor € 20,- en je hebt een conversie van 1%.

Als je nu 30 dagen je focust op een verdubbeling van je bezoekers en conversie hou anders ziet je business er dan uit?

Huidige situatie:

Je verkoopt 1 keer in de 2 dagen een product. In totaal dus 15 per 30 dagen. Je totale omzet is: € 300,-.

Nieuwe situatie:

Je website trekt 100 bezoekers per dag, je conversie is 2%. Je verkoopt dus 2 producten per dag, in totaal dus 60 producten per 30 dagen. Je totale omzet is: € 1.200,-.

Nogal een verschil!

4 stappen om je bezoekersaantal en conversie te verdubbelen

1. Plaats elke dag een nieuw artikel op je blog.

Content is nog steeds king. Google houdt van websites waar regelmatig nieuwe content op verschijnt. Nu zul je waarschijnlijk allerlei bezwaren zien. Elke dag een blog van 600 woorden is een beetje teveel van het goede. Dat is inderdaad waar. Maar het hoeft niet elke dag een heel epistel te worden. Je kunt ook elke dag een artikel in de vorm van een dagelijkse tip plaatsen. Dit artikel hoeft niet langer te zijn dan 100-200 woorden. Dat is al een stuk makkelijker, toch?

2. Deel elk artikel op Social Media

Na het plaatsen van je artikel op je website, promoot je je artikel elke dag op Social Media. Gebruik Facebook, Twitter, Google+ en LinkedIn. Als goede content plaatst, zul je opvallen bij anderen en zullen mensen gaan reageren. Aan de reacties kun je aflezen wat mensen wel en niet leuk vinden. Links van bijvoorbeeld Facebook zijn ook nog eens veel waardevoller dan een link van één of andere website. Ook al zijn het no-follow links.

3. Plaats elke dag 3-5 comments op andere blogs

Zoek de beste blogs in jouw expertise en reageer daar op artikelen. Zorg er voor dat je waardevolle opmerkingen plaatst. Op deze manier zul je bij anderen opvallen en mogelijk jou gaan volgen. Als je een link in je profiel kunt zetten, is dat helemaal een pré. Zo komen andere bezoekers makkelijker op jouw website.

4. Optimaliseer je content

Doordat je elke dag een artikel plaatst, op Social Media actief bent en reageert op andermans blog, zul je een idee krijgen wat er leeft bij jouw doelgroep. Met deze informatie kun je je conversie omhoog schroeven. Je kunt je doelgroep namelijk precies geven wat ze willen. Stel je zelf de volgende vragen:

  • Waar is mijn doelgroep bang voor?
  • Op wie zijn ze kwaad?
  • Waar willen ze meer of minder van?
  • Op welke onderwerpen of woorden reageren zij het beste?

Als je eenmaal door hebt wat je doelgroep wilt, kun je dit gebruiken in je toekomstige blogs. Hoe vaker je dit doet, hoe beter je relatie met je doelgroep wordt.

Sceptisch?

Vraag je jezelf af of bovenstaande tips echt helpen? De beste manier om er achter te komen is door het te doen! Nieuwe dingen leren is leuk maar resultaat komt pas met implementatie.

Laat me weten of je de 30 dagen uitdaging aangaat en als je het doet wat je resultaten zijn. Ik ben benieuwd.

Deel dit artikel

Deel dit artikel met jouw vrienden!