De Ad Rank van Google AdWords wordt gebruikt om te bepalen of je advertenties getoond worden en zo ja op welke positie je advertenties getoond worden. De Ad Rank wordt bepaald door de hoogte van je bod, de componenten van je Kwaliteitsscore (de verwachte click through rate, advertentie relevantie and de ervaring op de landingspagina) en de verwachte impact van extensies en andere advertentie formaten.

Wanneer is de Ad Rank van toepassing?

De Ad Rank wordt elke keer dat er een advertentie in aanmerking komt voor vertoning, opnieuw uitgerekend. Je advertentie positie kan dus fluctureren afhankelijk van de concurrentie op dat moment.

Als je extensies zoals bijvoorbeeld sitelinks in je account gebruikt, wordt de verwachte impact van deze extensies in je Ad Rank meegewogen. Dit betekent dat als er 2 advertenties met hetzelfde bod en dezelfde kwaliteit meedoen aan de veiling, de advertentie welke de grootste impact met de extensies heeft een hogere advertentie positie krijgt.

Om je advertentie positie te verbeteren, kun je je bod verhogen, of je kan je focussen op het verbeteren van de kwaliteitsscore.

Deel dit artikel

Deel dit artikel met jouw vrienden!