De basis van een succesvolle online onderneming bestaat uit het aantrekken van gekwalificeerde bezoekers. Eén van de manieren om bezoekers naar je website te krijgen is adverteren en sinds jaar en dag is Google Adwords dé manier om meer bezoekers via advertenties naar je website te krijgen. Maar nu is er een geduchte concurrent bijgekomen, namelijk Facebook adverteren. Met Facebook advertenties kun je heel gericht adverteren op Facebook. Wil je weten waarom het voor ondernemers interessant is om Facebook advertenties te gaan gebruiken? In dit artikel geef ik je 5 redenen.

facebook adverteren

Facebook adverteren is op dit moment misschien wel het meest interessantste platform om op te adverteren. Het is in ieder geval een platform dat je moet overwegen om te gebruiken in plaats van of in combinatie met Google Adwords. Met de juiste inrichting kun je met Facebook adverteren gigantische resultaten behalen tegen relatief lage kosten. De 5 redenen waarom het gebruik van Facebook adverteren interessant is voor ondernemers.

1. Facebook adverteren is(nog) goedkoop

Omdat het adverteren op Facebook nog niet massaal gebruikt wordt, is het nu nog relatief goedkoop om advertentie campagnes te starten op Facebook. De prijs die je betaalt is wel afhankelijk van de markt waarin je actief bent. Een voorbeeld van een dure markt is bijvoorbeeld de Fitness branche.

2. Gericht adverteren

Facebook heeft hele goede mogelijkheden om heel gericht te adverteren. Dit is misschien wel de grootste kracht van adverteren op Facebook. Voorbeelden van targeting mogelijkheden zijn:

  • Land, provincie, stad of postcode
  • Geslacht
  • Leeftijd
  • Facebook gebruikers die jouw website al bezocht hebben
  • Interesses, bijvoorbeeld gebruikers die interesse in een bepaald merk hebben.
  • Beroep
  • Opleiding
  • Relatie status

Je kunt nog verder gaan met het specificeren door combinaties te maken. Bijvoorbeeld mannen tussen de 20 en 35 die hoger opgeleid zijn en interesse in Fitness hebben. Daarnaast heeft Facebook goede mogelijkheden om eigen doelgroepen te maken. Een doelgroep kan bijvoorbeeld gemaakt worden op basis van bezoekers die op je website komen of door je mailinglijst met emailadressen uit MailChimp in Facebook te importeren. Als de personen op de lijst een Facebook account hebben, komen zij in de doelgroep te staan. Hiermee kun je hele gerichte advertenties maken voor mensen die je al kennen. Deze zijn al wat verder in het get to know you – get to like you – get to trust you – get to buy from you proces en zullen eerder geneigd zijn om zaken met je te doen.

3. Groot bereik

Facebook is met 1,3 miljard actieve gebruikers wereldwijd (bron: Statista) en 9 miljoen gebruikers in Nederland (bron: Marketingfacts) het grootste social media platform. Door het grote aantal gebruikers is het makkelijk om jouw doelgroep te bereiken. Grote kans namelijk dat jouw doelgroep op Facebook zit.

4. Goede resultaten

Door het grote bereik, de goede targeting mogelijkheden en de lage kosten is het makkelijk om goede resultaten te behalen met Facebook adverteren. Met goed opgezette campagnes is het makkelijk om een hoge conversie en een hoge ROI te halen.

5. In zeer korte tijd massa mensen bereiken

Een advertentie is snel gemaakt en zodra deze geactiveerd wordt zal Facebook deze controleren. Als de advertentie in orde is, zal deze meteen vertoond worden en kun je meteen jouw doelgroep bereiken. Binnen een uur kun je al profiteren van jouw Facebook advertentie.

Interesse in Facebook adverteren?

Ben je na het lezen van dit artikel geïnteresseerd geraakt in de mogelijkheden van adverteren op Facebook? Benieuwd wat het voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Wij helpen je graag verder.

Deel dit artikel

Deel dit artikel met jouw vrienden!