Webshop conversie optimalisatie

Er is sprake van een conversie als een bezoeker op een webwinkel een vooraf ingestelde actie uitvoert. Bij een webwinkel zal dit vaak een aankoop van een product zijn maar het kan ook een inschrijving op een nieuwsbrief of een review over een product zijn.

Conversie optimalisatie is het optimaliseren van de webwinkel zodat de conversie zo hoog mogelijk wordt. Als verkoop je conversie doel is, zal het verhogen van je conversie percentage met 1 procent er toe leiden dat er 1 extra verkoop plaatsvindt per 100 bezoekers. Dit kan een groot verschil voor je webwinkel betekenen!

Onderdeel van Internet Marketing

Conversie optimalisatie is, als het alleen ingezet wordt, bijzonder effectief. Maar in combinatie met het aantrekken van bezoekers, bijvoorbeeld met SEO of betaald adverteren ontstaat er een hefboom effect wat voor extra resultaat zal zorgen. Webwinkelvrijheid gebruikt conversie optimalisatie daarom bij voorkeur als onderdeel van een Internet Marketing strategie.

Hoe ziet conversie optimalisatie er in de praktijk uit?

De bezoekers op je webwinkel moeten naar de juiste plaatsen op de webwinkel gewezen worden. Bijvoorbeeld in geval van een aankoop moet de bezoeker uiteindelijk naar het afrekenscherm gaan.

Er voor zorgen dat de conversie verbetert doe je door onderdelen van je webwinkel te testen en je bezoekers via rapportage tools te analyseren. De basis van de webwinkel voor bezoekers vriendelijk zijn. Daarna kun je gaan testen met verschillende kleuren, verschillende knoppen, verschillende teksten en afbeeldingen.

Meer informatie?

Door onze ervaring weten wij welke aanpassingen er voor zorgen dat de conversie verbetert. Wij willen graag naar jouw webwinkel kijken of we deze kunnen optimaliseren.

Neem vrijblijvend contact met ons op om kennis met ons te maken. We staan je graag te woord!

Bel Mij Terug

Deel dit artikel

Deel dit artikel met jouw vrienden!