Facebook remarketing

Met Facebook remarketing kun je advertenties tonen aan mensen die je website of webshop al bezocht hebben. Je kunt mensen die eerder interesse in je product of dienst hebben getoond, opnieuw interesseren. Dit is één van de krachtigste marketing middelen die er op dit moment is. Zou kun je:

  • Website bezoekers terghalen naar je website om een aankoop te doen
  • Nieuwe klanten targetten die vergelijkbaar zijn met je website bezoekers
  • Campagnes opzetten voor nieuwe klanten (bestaande klanten uitsluiten)

Hoe werkt Facebook remarketing?

Als eerste plaats je een zogenaamde remarketing pixel op je website. Hiermee kan Facebook alle bezoekers op je website opslaan.

Vervolgens maak je een doelgroep aan. Hierin kun je aangeven wanneer de advertentie getoond moet worden (als bezoekers een bepaalde pagina bezocht hebben en/of in welke periode). Als laatste moet er een advertentie gemaakt worden. In de advertentie toon je je aanbod.

De kracht van Facebook remarketing

Facebook remarketing is erg krachtig omdat je mensen benadert die jouw bedrijf en producten en/of diensten al kennen. Zij hebben hier al interesse in getoond. Het wordt makkelijker om de bezoekers tot aankoop over te laten gaan.

Meer weten over adverteren op Facebook?

Adverteren op Facebook is een zeer krachtige vorm van adverteren en kan, mits goed opgezet, voor zeer goede resultaten zorgen.

Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Neem contact op

Deel dit artikel

Deel dit artikel met jouw vrienden!