Het koppelen van Google Analytics aan je Google AdWords account kan je helpen om de activiteiten van je website bezoeker te analyseren. Het geeft de website eigenaar meer inzicht in het rendement van je AdWords campagnes en kan helpen om beslissingen te nemen om de campagnes te optimaliseren.

Waarom moet je Google Analytics en Google AdWords koppelen?

Nadat je Google Analytics en Google AdWords gekoppeld hebt kun je:

  • Importeer Google Analytics doelen en transacties in AdWords als conversies
  • Bekijken van Google Analytics site engagement data in AdWords
  • Remarketing lijsten in Analytics maken om AdWords te gebruiken voor targeting van specifieke doelgroepen
  • Automatisch AdWords kliks en kosten in Analytics bekijken

Hoe koppel je Google Analytics en Google AdWords?

Als eerste moet je er voor zorgen dat je met je Google account zowel in Google Analytics als Google AdWords beheerder bent.

Log in bij Google Analytics en ga naar het tabblad Admin (of Beheerder)

google analytics admin

Kies in de middelste kolom de optie “AdWords linking” en klik op Continue (of Doorgaan).

google analytics adwords linking

 

  • Geef als titel een naam op die voor jezelf herkenbaar is
  • Selecteer in het drop-down menu de profielen die je gekoppeld wil hebben met Google AdWords
  • Controleer onder Geavanceerde instellingen of de autotagging functie is ingeschakeld. Met autotagging functie krijgt elke Google AdWords url een tag mee. Dit zorgt er voor dat er nog meer Google AdWords gegevens worden meegestuurd naar het Google Analytics account
  • Klik vervolgens op Account kopppelen en Google Analytics en Google AdWords zijn gekoppeld

Speciaal voor jou geselecteerd:

Deel dit artikel

Deel dit artikel met jouw vrienden!