Social Media is tegenwoordig een niet meer weg te denken onderdeel in je marketing strategie. Met Social Media kun je nieuwe klanten binnenhalen en zorgen dat je bestaande klanten je niet vergeten (top of mind blijven). Met Social Media kun je onbekenden omzetten naar vrienden en vrienden in klanten mits je het op de juiste manier gebruikt.

Social Media zakelijk op de juiste manier gebruiken.

Er is een ding wat je moet onthouden: “Social Media is telling, not selling”. Het is dus niet de bedoeling om constant je aanbiedingen op je Twitter, Facebook of LinkedIn account te plaatsen. Ga liever in op de problemen van je doelgroep in. Vertel je doelgroep welke oplossingen jij kunt bieden voor hun problemen. Daar is Social Media uitermate geschikt voor. Leid je volgers naar je website, daar kun je je diensten aanbieden.

Welke Social Media zijn belangrijk voor zakelijk gebruik?

[checklist]

  • Blog
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube

[/checklist]
De overige platforms zijn niet interessant voor zakelijk gebruik.

Wat moet ik met Social Media doen?

Geef content die waaardevol is voor je doelgroep.
De content kan divers zijn. Geef lijstjes, interessante links, interessante websites, goede tips etc etc. Content waar jouw doelgroep iets aan heeft.

Praat met je doelgroep.
Ga de conversatie aan. Kom te weten wat je doelgroep bezig houdt. Hoe beter jij je doelgroep begrijpt, des te beter kun jij een oplossing voor je doelgroep maken.

Bouw een community.
Geef je volgers het gevoel dat ze in een groep zitten, motiveer, inspireer en vermaak ze! Zo komen ze graag bij je terug.

Meer weten over Social Media?

Lees het artikel Twitter zakelijk succesvol gebruiken om te zien hoe jij Twitter voor je eigen onderneming kunt gebruiken.

Deel dit artikel

Deel dit artikel met jouw vrienden!